För att man ska få så pass mycket uppmärksamhet som möjligt med sina reklamprodukter så är det en väldigt god idé att vara kreativ när man skapar dem. Ett bra sätt kan vara att man gör så att det finns ett skämt inblandat så att folk kan prata om produkterna på ett naturligt sätt. Det finns många reklamkampanjer som gör på det sättet, det är viktigt att man är kreativ och fyndig när man skapar reklamprodukter så att de är så iögonfallande och spännande som möjligt för folk att använda och titta på, kom ihåg att det viktigaste är att produkterna inte bara slängs efter att de har delats ut utan att de faktiskt används.

Man kan göra detta på många olika sätt och det är bara fantasin som sätter gränserna. Är man ett företag som ägnar sig åt träning så kanske man till exempel kan skapa en produkt som är användbar samtidigt som den är lite skämtsam och fyndig om träning. Det kan vara bra att använda sig av interna språkbruk inom olika konsumentkulturer. Inom gym-kretsar brukar man till exempel använda sig av uttrycket “no pain, no gain”. Det är bra att vara lekfull och försöka har roligt när man skapar sina produkter, om man själv har roligt så är det också troligare att den potentiella kunden eller mottagaren av produkten kommer att ha roligt.

Man kan förstås också helt enkelt använda sig av någon bra och kvick slogan när man gör sina produkter, vissa företag använder sig rent av utav medvetna missuppfattningar för att sprida sitt namn. Många misstänker till exempel att Starbucks medvetet skrev fel namn på sina kaffemuggar när kunderna beställde så att dessa sedan skulle ta kort på dem och lägga upp på Instagram, med loggan synlig i bild. De bästa knepen är ofta de enklaste.