Reklamprodukter är i många fall förhållandevis billiga. Trots detta är de förstås en utgift som man gärna ser har någon typ av anknytning till verksamheten och som kommer till användning. I dagsläget blir dessutom våra kunder allt mer miljömedvetna och många talar om minskad konsumtion, och då är det bra att använda material som faktiskt kommer till användning både inom den egna verksamheten och hemma hos den kund som tar emot dem.

Vilken är målgruppen?

Börja med att fundera över vilka som är företagets kunder. Vad finns det för typ av reklamprodukt som skulle passa både företagets profil och de kunder som köper tjänster eller varor av det? En väl vald reklamprodukt kommer ge gratis reklam för företaget under många år framåt, så ägna detta lite extra eftertanke.

Smarta produkter

När målgruppen väl är identifierad gäller det sedan att plocka ut just de produkter som kan tänkas passa. Muggar passar i många fall in i verksamheten och ger ett enhetligt intryck vid exempelvis kundmöten eller konferenser. Naturligtvis kan det även vara en bra idé för både kaffebutiker eller caféer.

Andra smarta produkter kan vara kaffetermos eller sittunderlag från företaget som säljer outdoorprodukter medan en sportbutik eller ett gym kanske istället satsar på vattenflaskor eller shakers med sin logotyp på.

Pennor och block går förstås alltid hem hos de företag som har upprepade kundkontakter eller möten. Det skulle kunna vara banker eller olika typer av rådgivare, mäklare eller liknande. Att kunna erbjuda en penna och någonting att skriva på ger ett gott intryck. Pennor har en förmåga att följa med kunderna hem och därmed kommer ditt budskap att finnas kvar även efter det att er kontakt eventuellt avslutats.

Var köper man reklamprodukter?

Det finns förstås många olika företag som tillhandahåller olika typer av reklamprodukter. Det är dock bekvämast att välja en leverantör som exempelvis tsreklam, som har ett brett utbud av reklamprodukter som kan anpassas för att passa just ditt företag.